dimecres, 18 de setembre del 2013

Vaga indefinida docents

Potser alguns n'heu sentit a parlar... la veritat és que pocs mitjans estan exposant els fets com són, la majoria li donen poca importància o es centren només en el maleït TIL (Tractament Integral de Llengües).

La vaga es fa després de dos anys de reivindicacions, protestes, vagues d'un i dos dies, que no ha servit per a res. Els docents demanem moltíssimes coses, però bàsicament, ho demanem per poder oferir als alumnes un futur digne.

Com s'ha de fer una assignatura com Ciències Naturals en anglès, si ni professorat ni alumnat estan preparats? Així, d'un dia per l'altre? Si n'hi ha centres, per no dir la majoria, que no poden ni pagar les factures de la llum. Fa 5 anys que treballo al mateix centre i de moment mai he sabut el que és tenir calefacció dins un aula. Així no es pot treballar! i si a sobre et van escanyant (més hores lectives, més alumnes per aula = moltíssimes més hores de feina a casa; no podem posar-nos malalts perquè ens penalitzen econòmicament, treuen professorat de suport, beques de menjador, beques per a llibres, pressupost per als departaments didàctics - al meu departament ja fa anys que no podem comprar ni un trist mapa per fer classes-)... què es suposa que hem de fer??

Ja n'hi ha prou de manipular i dir que no volem els nostres alumnes, i que no volem que aprenguin anglès. Ja n'hi ha prou de sentir que som uns privilegiats que no fem res. Si tan bona feina és ser professor o mestre, per què no s'hi dedica la gent que ho critica? Ah, que cal una carrera, un màster, unes oposicions, uns títols de català... massa esforç per a un polític que no sap ni dir 'bon dia' correctament en anglès. Ja m'agradaria veure'ls davant 30 alumnes, cadascú de son pare i sa mare, fer i preparar classes, preparar fitxes, activitats de reforç, exàmens, corregir tot això. Multiplicat per 100 o 120 alumnes de mitjana. Que no són només 2h de feina més a la setmana. Perquè en pujar les ràtios, són més alumnes als quals has de dedicar temps. I com la feina la fas per amor a l'art, ho fas. I et quedes fins les tantes de la matinada buscant recursos, per motivar l'alumnat, per innovar, fent cursos on-line, per aprendre idiomes, noves tecnologies...

A poc a poc anem aconseguint el suport de la societat, que no és poc però encara és insuficient. I el Govern, tot veient això, erra que erra, no vol donar ni una passa enrere.Continua desprestigiant-nos, deixant-nos per terra i dient que no volem que els nens aprenguin idiomes. Seran cínics!! Com pretenen que en 4 o 5 mesos hi hagi professorat suficient que pugui fer la seva matèria en anglès? i els alumnes? amb 30 alumnes per aula, i sense professorat de suport? No seria més lògic començar des d'infantil, amb menys alumnes per aula, una vegada que els mestres i professors ens haguem format durant uns anys? Doncs no, per nassos, imposició!

I tant els fa que el TSJIB hagi suspès cautelarment el TIL. Ells, por sus santos cojones, fan un decret-llei i diuen que el TIL continua endavant.

Doncs sí, el TIL és la gota que vessa el got. Però no és qui l'ha omplert. Jo ja estic farta, entre altres coses, de fer classe amb abric i guants. No hi ha dret!


1 comentari:

  1. Em sembla perfecte que feu vaga! Jo també don suport! ;-)
    Una noia gallega que vaig conèixer em va explicar una cosa molt semblant que els del PP havien fet a Galicia: anglès per impartir classes quan ni els mestres no saben parlar-lo. País de pandereta!

    ResponElimina